Kuroshitsuji

Kuroshitsuji 黒執事 (ang. Black Butler ) Czarny kamerdyner. Napisana i zilustrowana przez panią Yana Toboso.  Manga ukazała się w 2006 roku, a anime miało swoją premierę 2008 roku, które posiadało 24 odcinki. Przez nie dosyt ze strony fanów tej cudownej serii po dwóch latach pojawiła się kontynuacja Kuroshitsuji II z dwunastoma odcinkami. W którym zakończono Anime w naprawdę dobry sposób.


Informacje ogólne mamy już za sobą i przejdźmy do konkretów moi drodzy. Jako że to nie jest profesjonalna recenzja. Postanowiłem przytoczyć "mini" historie jak wpadłem na te zacne anime. Zatem pewnego zaiste pięknego dnia miałem przyjemność zabijać swój cenny czas i szlajać się w empiku. Trafiłem na dział z mangą i tam go zobaczyłem. Przejrzałem kilka stron i odłożyłem na miejsce. Gdy już nie miałem co oglądać w sieci. Postanowiłem sprawdzić Kuroshitsuji. Od pierwszych scen gdy ujrzałem tą kreskę. Po prostu się zakochałem. Nowoczesna wciągająca kreska. Bardzo wyraziste kolory, no i Michał Wiśniewski w czerwony długich włosach jako Shinigami. 

Akcja rozgrywa się w XIX wiecznej Angli. Widać to po ubraniach, tytułach, oraz wspaniale w przedstawionym Londynie. Dzięki tej wspaniałej kresce Londyn wygląda naprawdę zacnie i okazale.

Tak jak jest w nazwie głównymi bohaterami są lokaj Sebastian Michael oraz jego Pan " Lord Ciel Phantomhive " który odziedziczył tytuł po rodzicach i kontynuował służbe Królowej Anglii jako "Pies Królowej". Jest postacią bardzo inteligentną lubi grać w gry logiczne i każdą ową sprawę traktuje jako grę. Po za tym wydaje się iż jest zimną i bez uczuciową postacią, lecz jak to jest naprawdę sami się przekonacie. Jeśli chodzi o lokaja...
Jest bardzo utalentowany, wszystkie zadane mu prace wykonuje z niewiarygodną prędkością i precyzją. Wszyscy goście Ciel'a widzący umiejętności Sebastiana i są pod wielkim wrażeniem jego profesjonalizmu. Lokaj zawsze miał dwie odpowiedzi na takie pochlebstwa. Pierwsza 

"Jestem kamerdynerem rodziny Phantomhive. To oczywiste, że mogę się uporać z czymś takim"
 oraz "Jestem piekielnie dobrym lokajem" Obie postacie są niezwykle tajemnicze przy czym są bardzo charyzmatyczne. Szybko widz przywiązuje się do tej dwójki. Cała tajemniczość jest przeplatana mnóstwem humoru. Docinki między lokajem a Panem są naprawdę prze zabawne. Do tego dochodzi ekipa pomagająca Sebastianowi w domowych zajęciach. I oni podnoszą humor w tym anime na następny poziom. Do tego dochodzi jeszcze wiele innych ciekawych postaci którzy wspomagają Ciel'a w trudnych chwilach lecz ich sami musicie zobaczyć.

Jeśli chodzi o fabułę. Jest niezwykle tajemnicza i wciągająca. Trzyma w napięciu do ostatnich sekund. Z odcinka na odcinek fragmenty układanki zaczynają do siebie pasować dzięki czemu powoli się wszystko wyjaśnia i widz tylko czuje większą potrzebę obejrzenia następnego odcinka. Moim zdaniem bardzo fajny jest fakt iż wszystko na końcu się wyjaśnia i wszystkie puzzle w końcu ukazują boskość tego Anime. Tak jak już wspominałem Kuroshitsuji ma dwa sezony. Pozwolicie iż nie będę wam tego psuć i powiem tylko tak " Te pościgi, te wybuchy". Tak bym opisał ten drugi sezon.

Żeby tego było mało (nie jestem tego pewien w 100%) powstaje film tak zwany live action Kuroshitsuji. Wygląda naprawdę fajnie. Z trailera widać iż reżyser przerzucił charakter anime do filmu. Jak to wyjdzie w praniu? Zobaczymy po premierze.
Reasumując Kuroshitsuji jest wart obejrzenia. Ja go wchłonąłem jak gąbka wodę, odcinek za odcinkiem. Naprawdę warto poświęcić część swojego życia aby to obejrzeć.
Jeszcze jedno. Jeśli po obejrzeniu anime zaczniecie pić herbate to się nie bójcie bo to normalne zachowanie. Jak mi nie wierzycie to macie tutaj Opening Kuroshitsuji z pierwszego sezonu.


Prześlij komentarz

0 Komentarze